rumenggr написа:Имам нужда от съвет. Трябва да направя ограда и не ми се иска да я гледам изкривена след няколко години. Идеята е, дупка в земята около 15 - 20см дълбока и 45х45 в страни за бетонна шапка. В средата дупка с моторно свредло в която ще влезе тръба. Мисля да уплътня тръбата с пясък и цимент и да налея бетонната шапка. В местния склад материали има. Тръбите са на 6м. и могат да ми ги нарежат. Мрежата е 1.5м висока(такава има в склада) и дебелина на телта до 3 мм. , поцинкована. Въпросът е колко трябва да влезе тръбата в земята? Достатъчно ли е 50см.(предвид разкрояване на 2м дължина)? Земята е чернозем и в момента е камък. Май ще копаем с маркуча
Не ми се занимава с циментови колове. Няма кой да ги мъкне. Приемам забележки и съвети. Нямам никакъв опит с оградите.
Ами Румба, то мъкненето е еднакво с това да бъркаш бетон. Аз мога да споделя опит с ограждане на новия ми пчелин - 2 дка, преди две години. Циментови колове, забити на 30 см, дупки с моторен свредел, нивелиране на коловете при трамбовка, а най важния момент е опъването на мрежата. Отрязваш си два чатала около 2.5 м, подпираш два последователни кола, единия с опъната вече мрежа, а втория, който ще опъваш. Посоката на подпиране на чаталите е посока обратна на тази, на която ще опъваш. За ъгловите колове предполагам знаеш, че се подпират с по един диагонален, от двете страни по протежение на мрежата.А да, мрежата се опъва с вила, която се канардисва на всеки кол, за да се върже.
ПП Да соделя, че оградата е доста здрава. Тази година пролетта правя прегледи и чувам някакъв звук, обръщам се и гледам колата е спряна от оградата. Смених един счупен кол, 5 метра мрежа, на колата и няма нищо, само номера беше паднал. Наклона си е достатъчен, за да тръгне колата, оставена на втора скорост.
Мъдър е този, който знае не много, а нужното. Есхил